Menu
13.07.17

Fjernhjelp

Hva omfatter tjenesten?

  • Med Fjernhjelp mener vi at en medarbeider i K-IKT kobler seg opp mot den ansattes skjerm, etter godkjenning av den ansatte, og utfører feilretting eller installasjon på utstyret til den ansatte via nettverket.

 

Hvordan leveres tjenesten?

  • Som regel vil den ansatte melde feilen til Helpdesk. Etter avtale kan den ansatte starte et ikon for K-IKT Fjernhjelp på skrivebordet sitt. Når en i K-IKT svarer må den ansatte godkjenne oppkoblingen. Den ansatte kan deretter følge feilrettingen og eventuelt vise hva som er problemet direkte på skjermen. Begge kan høre og se hverandre hvis det er ønskelig under feilrettingsprosessen.

 

Hvilke kvalitetskrav gjelder?

  • Tjenesten leveres 08.00-15.30 hverdager
  • Tjenesten er oppdatert hele tiden
  • Ved feil på tjenesten rettes disse 08.00-15.30 hverdager

 

Ansvarlig for tjenesten

Hege Aasland
Leder Kundeservice
hege.aasland@k-ikt.no